Konkurs dla studentów ASP we Wrocławiu – Zaprojektuj tężnię solankową w Oławie
Konkurs na Facebooku i Instagramie „Znajdź literę i odgadnij hasło
Konkurs dla studentów ASP we Wrocławiu – Zaprojektuj Skwer Adama Wójcika w Oławie
Konkurs literacki pn. „Nie wyrzucaj skarbu w błoto”
Konkurs dla studentów ASP we Wrocławiu – Zaprojektuj kurtyny wodne w Oławie
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
Forma prawna i dane dotyczące podmiotu:
• forma prawna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
• REGON: 932814669
• NIP: 912-17-48-498
• Rejestracja: Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej
• IX Wydział Gospodarczy
• KRS 0000136724
• Nr konta Santander Bank Polska
• 13 1090 2428 0000 0001 1380 3029
• Kapitał zakładowy: 72 975 000 zł
Firma – Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie
Siedziba
kraj: Polska,
województwo: dolnośląskie,
gmina: Oława
adres: 55-200 Oława, ul. 3 Maja 30
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstał na podstawie Uchwały Rady Miejskiej Nr II/18/2002 z dnia 25.02.2002 r. w sprawie utworzenia spółki prawa handlowego. W wyniku realizacji tejże uchwały w 22.07.2002 r. podpisano Akt Założycielski Spółki. Jedynym udziałowcem spółki jest Gmina Miejska w Oławie.
Zgodnie z Ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2001 r. nr 72 poz. 747 z późniejszymi zmianami):
zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków jest zadaniem własnym gminy,
gmina ustala kierunki rozwoju sieci w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne opracowują wieloletnie plany rozwoju i modernizacji będących w posiadaniu tych przedsiębiorstw urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych; plany te uchwala rada gminy,
przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne mają obowiązek zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz dostaw wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny, a także zapewnić należytą jakość dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków,
rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone przez przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków; taryfy podlegają zatwierdzeniu przez organ regulacyjny.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, Rada Nadzorcza i Zarząd.
Zgromadzenie wspólników jest najwyższym organem Spółki. Podejmuje między innymi trzy najważniejsze decyzje związane z oceną działalności Spółki:
• rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania, bilansu oraz rachunku zysków i strat,
• podejmowanie uchwały o podziale zysku oraz ustaleniu sposobu pokrywania strat bilansowych,
• udzielanie absolutorium członkom organów Spółki (Zarządu oraz Rady Nadzorczej) z wykonania przez nich obowiązków.
Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór i kontrolę nad działalnością Spółki. Do szczególnych obowiązków Rady Nadzorczej należy:
• coroczna ocena sprawozdania Zarządu z działalności Spółki, sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy
• oraz składanie Zgromadzeniu Wspólników sprawozdania z tej oceny,
• ocena wniosków Zarządu dotyczących podziału zysku lub pokrycia straty oraz przedkładanie w tych sprawach opinii
• Zgromadzeniu Wspólników,
• przedkładanie Zgromadzeniu Wspólników wniosków o udzielenie Zarządowi absolutorium.
Zarząd jest organem wykonawczym Spółki. Do Zarządu należą wszelkie sprawy, związane z prowadzeniem Spółki, nie zastrzeżone w kodeksie spółek handlowych oraz w umowie Spółki do kompetencji Zgromadzenia Wspólników lub Rady Nadzorczej.
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie jest spółką prawa handlowego o charakterze użyteczności publicznej. Jej nadrzędnym celem jest wykonywanie zadania własnego gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia mieszkańców w wodę i odprowadzania ścieków. Zadanie to jest realizowane przez pobór, uzdatnianie i rozprowadzanie wody oraz odbiór, oczyszczanie i odprowadzanie ścieków. Spółka utrzymuje i eksploatuje sieć wodociągową i kanalizacyjną, zakład uzdatniania wody, przepompownie i oczyszczalnię ścieków.
Właścicielem 100% udziałów Spółki jest Gmina Miejska Oława.
Zgromadzenie Wspólników:
Tomasz Frischmann – Burmistrz Miasta Oława
Rada Nadzorcza:
Grzegorz Andros – Przewodniczący
Krzysztof Kłapko – Z-ca Przewodniczącego
Mariusz Wawro – Sekretarz
Zarząd:
Krzysztof Pękala – Prezes Zarządu
Kapitał własny ZWiK Sp. z o.o. w Oławie wg stanu na dzień 31.12.2023 r. wynosi 78.494.997,07 zł, w tym:
– kapitał udziałowy 72.975.000,00 zł,
– kapitał zapasowy 6.786.353,39 zł,
– zysk netto 262.524,72 zł.
Na dzień 31.12.2023 r. bilansowa wartość majątku ZWiK Sp. z o.o. w Oławie wynosi 122.916.298,92 zł.
Wartość osiągniętych przychodów ze sprzedaży w roku 2023 wyniosła 29.071.582,76 zł.
Sprawy, reklamacje i wnioski przyjmowane są w formie ustnej, pisemnej lub drogą mailową. Jeśli to możliwe są one rozpatrywane niezwłocznie. Jeśli sprawa jest bardziej złożona i wymaga konsultacji, klient jest proszony o złożenie pisma, w którym opisuje zaistniałą sytuację. Po przeprowadzeniu niezbędnych konsultacji, uzgodnień, bądź analiz odpowiedź zostaje przesłana do klienta niezwłocznie.
W Spółce funkcjonuje Biuro Obsługi Klienta (BOK) mieszczące się w Oławie przy ul. Lipowej 1c (Galeria Oławska – II piętro)
Do zakresu obowiązków pracowników BOK należy m.in.:
• przygotowanie i zawieranie umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
• przyjmowanie odczytów stanów wodomierzy oraz zgłoszeń o ich awarii,
• wystawianie faktur,
• przyjmowanie skarg i wniosków,
• przyjmowanie reklamacji oraz udzielanie informacji o sposobie ich załatwiania,
• wydawanie wniosków branżowych oraz udzielanie niezbędnych wyjaśnieniem – przedmiotowe wnioski dostępne są tutaj
Wnioski o określenie warunków podłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej można pobierać i składać w BOK. Są one następnie rozpatrywane przez odpowiedni dział Spółki.
Wnioski dotyczące awarii sieci i urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych można zgłaszać pod bezpłatny numer telefonu pogotowia awaryjnego – 994.
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie prowadzi następujące rejestry i ewidencje:
– rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej
– rejestr wydawanych warunków i uzgodnień
– rejestr umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
– ewidencja odbiorców usług
– rejestr wystawionych faktur
– rejestr odczytów stanów wodomierzy
– ewidencja zapłat należności.
Informacje zawierające dane osobowe znajdujące się w ww. rejestrach udostępniane są na wniosek osoby, której te dane dotyczą.
Jeżeli poszukiwanej przez siebie informacji nie znaleźli Państwo w naszym serwisie, a w myśl ustawy o dostępie do informacji publicznej powinna ona zostać udostępniona, prosimy o kontakt przez Biuro Obsługi Klienta.
Prosimy również o przekazanie do Spółki wypełnionego wniosku o udostępnienie informacji publicznej. Wniosek można przesłać drogą pocztową, faksem na nr (71) 303 95 33, oraz pocztą elektroniczą na adres e-mail wskazany w zakładce Kontakt.
Ilekroć w niniejszej instrukcji stosuje się określenie:
– BIP – oznacza Biuletyn Informacji Publicznej, utworzony na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198.) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. z 2002 r. Nr 67, poz. 619),
– podmiot – oznacza dysponenta niniejszej podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.
MENU
Podstawowym elementem, niezbędnym do pozyskania informacji zawartych w BIP, jest menu główne. Wyświetlane jest ono na każdej stronie serwisu w lewym panelu ekranu. Jest to menu przedmiotowe, które zawiera wykaz grup tematycznych, w które są zestawione informacje publiczne udostępnione w BIP.
Przycisk menu „Informacje nieudostępnione w BIP ” – zawiera informacje dotyczące sposobu dostępu do informacji publicznych będących w posiadaniu podmiotu i nieudostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznej,
Przycisk menu „redakcja” – zawiera dane określające tożsamość osób, które wytworzyły informację lub zmieniły jej treść oraz tożsamość osoby, która wprowadziła informację do Biuletynu Informacji Publicznej.
WYSZUKIWARKA
W prawej, górnej części ekranu każdej strony BIP znajduje się moduł wyszukujący tzn. element oprogramowania umożliwiający znalezienie stron z poszukiwanymi informacjami. W zależności od tego, czy chcemy przeszukać cały serwer, wybrane podstrony, czy też sam moduł , wpisujemy poszukiwane hasło i potwierdzamy kliknięciem na przycisk „SZUKAJ W SERWISIE” lub znaczek LUPY.
Redaktor BIP: Grzegorz Zienkiewicz – tel. 71 303 95 30, e-mail g.zienkiewicz@zwik.olawa.pl
Deklaracja dostępności
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie dokłada wszelkich możliwych starań, aby zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.zwik.olawa.pl zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Data publikacji strony internetowej: 2010-09-03.
Data ostatniej istotnej aktualizacji i przeglądu: 2024-03-29.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Wyłączenia:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny (analiza własna).
Skróty klawiaturowe
Na stronie można korzystać z standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Grzegorz Zienkiewicz, bok@zwik.olawa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 71 303-95-30. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie informuje, iż każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie. posiada obiekty na terenie miasta Oława, które posiadają bariery architektoniczne utrudniające dostęp osób z niepełnosprawnością ruchową.
Siedziba Spółki znajduje się przy ul. 3 Maja 30 w Oławie.
Biuro Obsługi Klienta przy ul. Lipowej 1c (Galeria Oławska, II piętro) czynne w dni robocze od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godz. 10:00 – 20:00
Zakład Uzdatniania Wody przy ul. Nowy Otok 23
Oczyszczalnia Ścieków przy ul. Rybackiej 31
Aplikacje mobilne
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie nie posiada i nie udostępnia aplikacji mobilnych.
ZWiK Sp. z o.o. w Oławie
Biuro Obsługi Klienta ZWiK
ul. Lipowa 1c, 55-200 Oława
Galeria Oławska – II piętro
e-mail: bok@zwik.olawa.pl
ZWiK
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to